20 Sep 2010

Hutang..

N3 kali ini..keluar dari tajuk.
Nak cerita pasal orang yang liat tak bayar hutang. Masa nak berhutang..lembut gigi dari lidah. Dah dapat..muka lebih tebal dari tembok tepi jalan..
Adalah sorang hamba Allah ni..duduk kat kawasan rumah loded kut..kat area Sunway/Sungai Way..amik barang..dah nak setahun..tak reti nak bayar. Dah sms banyak kali..tak reti nak balas. Bila sms kata... "kakyon nak dtg rmh "!!!!..sbb kakyon tahu alamat rmh...cepat2 dia jawab kata.." ini bukan N**..ni sepupu dia ". Bila tanya " n** mana "?  "Oh..hpon dia tinggal kat kampung ..ni sepupu dia...Nanti kita pesankan kat dia..suruh call akak ye... raya nanti dia balik kg baru nak ambik tpon dia ni ".Logikke? Tak kisahlah tu...
kalau kau rasa memang nak menipu...aku tunggu kau nanti di.....
Akak tengah tunggula nie..kut2 dia talipon...

9 comments:

  1. Ela pn tak suka kak jmpa org camni??
    Alasan dia tu sgt la tidak logik. Eee ..benci!!

    ReplyDelete
  2. Salam Aidilfitri kak yon... biasalah tu klu dah x nak bayar hutang org, byk benor alasan yg x logik keluar..

    ReplyDelete
  3. ye lah kak yon..padahal itu la perkara yang wajib kita selesaikan dahulu..sal pun ada gak terkena mcm tu..sedara lagi..dah bertahun..boleh buat tak tau jer..pi jalan oversea tiap2 tahun..beli beg branded ngan easy instalment boleh tapi hutang kita tak terbayar..cemana tu..

    ReplyDelete
  4. salam aidil fitri kak yon kena selalu contact jgn bg muka

    ReplyDelete
  5. salam kak..susah kan kalau jumpa org cam gini...aduh pening2 kpala. untng meniaga bukan banyak benar pun....entah tak tahu lah nak cakap orang yang jenis mcm ni kak ...

    ReplyDelete
  6. sian kat k.yon....yg penting kita jgn jd mcm diorg. apa2pun hutang mesti kena byr dulu sblm bergaya....

    ReplyDelete
  7. @ Ella..dua kali akak ada pngalaman camni..sib baik tak banyak..@ last dia bayar jugak..yg ni taktaulah..

    @ hehe..aku.kalau google terbongkar sume.

    @ Hanis..yg geram tu.. alasan tak logik langsung.

    @ Sal..orng cam ni kan..rasa cam nak hempok aje dengan brg yg dia ambik tu. Ini kes bio pape.. asey bergayey

    @ Selamat hari raya buat Anony juga..

    @ W'slm fars..memang pening jumpa org cam ni.Kita amik untung pun banyak mana sangat.Dia tak pikir susah payah kita mengangkut brg2 tu. Apa pun.. inilah cabaranya..kena hadapi hingga mencapai satu kepuasan maksimum.

    ReplyDelete
  8. betul zureyne..
    kita jangan jadi macam diaorg.nak bergaya..konon2 kaya..hehehe

    ReplyDelete

ping