19 Jun 2015

Set Corelle dan CorningWare Shadow Iris. Country Rose ada extra

As salaam..
Asalnya KY hanya memiliki 2 biji mangkok CorningWare Shadow Iris size 1.0 ltr dan 1.5 ltr saja. Pada awalnya KY membeli untuk dibuat basahan dan beberapa tahun kemudian..boleh dikatakan setiap tahun keLangkawi..KY menambah lagi set yang mengandungi 3 biji  bersize 2.5 ltr, 1.5 ltr dan 1.0 ltr.
 Apabila banyak kali berpindah randah..kebanyakan barang tersimpan saja dalam kotak..buka kotak bila nak guna barang jer. kekadang KY tidak sedar akan kewujudannya..dan terlupa di mana letaknya. bila teringat tiada punya masa pula untuk mencarinya. Sehinggalah baru-baru ini semasa berkemas dirumah lama untuk di jadikan HomeStay..tetiba KY teringatkan set CorningWare Shadow Iris ini dan mencari di mana letaknya..
Hampir terlupa..rupanya kotak ini tersimpan rapi di dalam stor rumah bersama kotak-kotak barangan lain yang masih belum berbuka. semasa berpindah dulu tidak sempat untuk  membukanya lagi pun tempat untuk menyimpan dan untuk display sangat terhad.
Semangkin lama KY amati semangkin cantik kelihatan corak bunganya. Ini salah satu corak feveret KY. Selepas membuka dan meletakkanya di atas rak..jelas terserlah kecantikannya..lalu KY menyimpan semua hiasan  dirak dapur KY yang dulunya dipenuhi dengan barang hiasan english deco dan mengantikannya dengan set CorningWare Shadow Iris..

Cantikkan corak bunganya yang menegak dan simple..seperti bunga hidup yang di letakkan di atas pinggan..



 Berapa bulan lepas..KY bercuti ke Langkawi lagi. Alang-alang dah sampai sini KY ambil peluang mencari set pinggan Corelle corak Shadow Irish pula. Nampaknya di kebanyakkan kedai sudah tiada stok corak ini. Nampak gayanya susahlah KY nak  mencari set pinggan ini. Puas juga bertanya di kedai-kedai dan akhirnya dapatlah KY set pinggan Corelle Shadow Iris 20pcs ini..

Set mengandungi 4 pinggan makan, 4 mangkok sup, 4 piring kueh, 4 cawan dan 4 piring.

Biasalah..bila masuk kedai pinggan mangkok..insiden terbeli yang tak perlu perkara biasa berlaku. begitulah KY..terbelilah pulak CorningWare Country Rose sebijik yg bukan idaman di hati..


Kalau ada sesiapa yang corak ini menjadi idaman di hati tu.. bolehlah pm akak ye..;)
CorningWare Country Rose 1.0 ltr..masih dalam kotak lagi..





8 comments:

  1. Cantiknya Kak Yon. Macam-macam bunga sekarang ni. Kakak punya yg dulu-dulu punya masih elok jadi memang tak beli lagilah. Tengok yg baru ni geram aje... kalau boleh memang nak semua:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wanita dan pinggan mangkok tak ble di pisahkan. kalau berpeluang boleh beli..semuanya kita nak beli..

      Delete
  2. Cantiknya kak yon...sue pon baru nk usha2 pinggan mangkuk ni...almaklumlahhh baru mmbina keluarga...ahli nye pon baru ada 3 orang....hihihi...beli byk2 sekarang tak tahu pulak nak letak kat mana...rumah pn tak besar mana...

    singgah blogwalking!salam ramadhan! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ramadhan sue
      sekarang dah mahal harganya sue. nak beli pun kena fiki banyak kali juga.sama mcm akak dulu..beli2 takde tempat nak simpan.terperok dlm stor sampai terlupa..

      Delete
  3. cantiknya set pinggan tu...kak banyak juga kumpul set pinggan tapi yg murah saja hingga roboh geroboknya...la ni dh xbeli lagi guna saja mana yg ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terlampau banyakla tu sampai roboh geroboknya.akk mengumpul berdikit2 kerana minat sangat pinggan corelle ni..

      Delete
  4. Okje berangan jerlah KY....berangan duk letak benda ni dlm rak yg berkaca. hihi Tp nasiblah OKje ni tak delah suka sangat ngan pinggan mangkuk ni...Kiranya masih boleh bersabar lagilah hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 berangan OKje. tapi bila dah terjebak susah nak berhrnti..hihi

      Delete

ping